Handy Submarine Pipe

Antworten
Eldon
Danksagung erhalten: 56 Mal

Handy Submarine Pipe

Beitrag von Eldon » 30 Mai 2019, 01:16

Here is an unusual pipe made in the United States with a built-in striker and calendar. I do not know anything about it beyond what is marked on the piece thus far, no luck finding a patent yet. ************* Hier ist eine ungewöhnliche Pfeife, die in den USA hergestellt wurde und einen eingebauten Stürmer und Kalender enthält. Ich weiß nichts darüber, außer dem, was bisher auf dem Stück vermerkt ist, und ich habe noch kein Glück, ein Patent zu finden.

SubmarinePipe-4809.jpg
SubmarinePipe-4830.jpg
SubmarinePipe-4832.jpg
SubmarinePipe-4822.jpg
SubmarinePipe-4814.jpg
Sie haben keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.

Seb
Danksagung erhalten: 35 Mal

Re: Handy Submarine Pipe

Beitrag von Seb » 31 Mai 2019, 09:30

Hi Eldon,

Strange lighter!!! I see there's a tube at one end. Is it punctured? Can this be used as a pipe? Perhaps a pipe's furnace can be inserted into the large central hole?
Just a guess, but in this case, wouldn't he miss the furnace?
Beste Grüße.

Seb.

Seb
Danksagung erhalten: 35 Mal

Beitrag von Seb » 31 Mai 2019, 09:36

Hallo,

as this for example...
Sie haben keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Beste Grüße.

Seb.

andrea
Site Admin
Danksagung erhalten: 46 Mal

Beitrag von andrea » 31 Mai 2019, 10:09

Hi,

can perhaps the Tobacco directly put inside the hole? When you're done you rotate the calendar so that the rest will not go outside.
Did you find rest of tobacco inside or burned indication in the hole?

In any case really interesting one

Ciao
Andrea
Mein hobby: Schöne Objekte sammeln
http://www.my-lighter.com

Joe
Danksagung erhalten: 29 Mal

Beitrag von Joe » 31 Mai 2019, 10:25

Hi Eldon

Very interesting piece, but that is the onlyone that i can find to HANDY MFG. CO. :idea:

Regards, Joe

Eldon
Danksagung erhalten: 56 Mal

Beitrag von Eldon » 01 Jun 2019, 17:14

The bowl of the pipe is cut into the wood and outer metal ring rotates to show the calendar or cover the bowl with a grill (the 7-hole pattern), or snuff it out.

Thank you for the link Joe. I have searched patents for this company and could not find any for pyrophoric devices. The connection with wood products seems promising but I have found 3 to 5 other U.S. companies with this name from 1900-1925. :crazy:

Die Pfeifenschale wird in das Holz geschnitten, und der äußere Metallring dreht sich, um den Kalender anzuzeigen, oder bedeckt die Schale mit einem Grill (das 7-Loch-Muster) oder schnupft sie heraus.

Vielen Dank für den Link Joe. Ich habe Patente für diese Firma durchsucht und konnte keine für pyrophorische Geräte finden. Die Verbindung mit Holzprodukten scheint vielversprechend, aber ich habe 3 bis 5 andere US-Firmen mit diesem Namen von 1900-1925 gefunden. :verrückt:

Antworten