Semi-Automatic Lamp from Sweden

10.12.2017 08:30
avatar  Eldon
#1
El

I have tried some initial searches on the forum without success. Does anyone know any date, manufacturer, or patent info about this Swedish lighter : The Evermatch is the only other Swedish lighter I know and the only lighter design I've found registered to 'Daniel Bilde Tord Erik', but he has a lot of other patents registered.

Ich habe einige anfängliche Suchen im Forum ohne Erfolg versucht. Kennt jemand Datums-, Hersteller- oder Patentinformationen über dieses schwedische Feuerzeug? Der Evermatch ist das einzige andere schwedische Feuerzeug, das ich kenne und das einzige leichtere Design, das ich bei 'Daniel Bilde Tord Erik' gefunden habe, aber er hat eine Menge anderer Patente angemeldet.

https://worldwide.espacenet.com/searchRe...rik%22&CPC=&IC=

Bildanhänge
imagepreview

dsc_9118.jpg

download

imagepreview

dsc_9120.jpg

download

imagepreview

dsc_9127.jpg

download

imagepreview

dsc_9131.jpg

download

imagepreview

dsc_9133.jpg

download

imagepreview

dsc_9137.jpg

download

imagepreview

dsc_9144.jpg

download


Aufgrund eingeschränkter Benutzerrechte werden nur die Namen der Dateianhänge angezeigt Jetzt anmelden!

 Antworten

 Beitrag melden
10.12.2017 09:49
avatar  Joe
#2
avatar
Joe

Hi Eldon

Never seen interresting item, unfortunately I have also no idea
What's up with the knob on the handle, is this only for starting the lighter ?

Regards, Joe


 Antworten

 Beitrag melden
10.12.2017 10:20
avatar  andrea
#3
avatar

Hi Eldon,

I've also never seen such a lighter before but it's looks really great. I really like the half automatic function.

Ciao
Andrea


 Antworten

 Beitrag melden
10.12.2017 11:25
#4
au

hello
just for thinking

Bildanhänge
imagepreview

001.jpg

download

imagepreview

002.jpg

download


Aufgrund eingeschränkter Benutzerrechte werden nur die Namen der Dateianhänge angezeigt Jetzt anmelden!

 Antworten

 Beitrag melden
10.12.2017 16:37
avatar  Eldon
#5
El

Hi Joe: Yes, the knob controls the snuffer. Down/right is closed/locked position for the knob. Slide the knob left, out of the lock position, then spring tension pulls the knob forward as the snuffer opens and the spark is created. The mechanism of this example seems to move correctly, but I need to replace the missing flint screw before I can try to make a spark.

Thank you for patent idea Olivier!


Hallo Joe: Ja, der Knopf steuert den Snuffer. Unten / rechts ist die geschlossene / verriegelte Position für den Knopf. Schieben Sie den Knopf nach links aus der Sperrposition, dann zieht die Federspannung den Knopf nach vorne, wenn der Snuffer öffnet und der Funke erzeugt wird. Der Mechanismus dieses Beispiels scheint sich korrekt zu bewegen, aber ich muss die fehlende Feuersteinschraube ersetzen, bevor ich versuchen kann, einen Funken zu bilden.

Danke für die Patentidee Olivier!


 Antworten

 Beitrag melden
10.12.2017 16:53
avatar  dietmar
#6
avatar

Hi Eldon,

I hope you have tried to stroke the Lamp like Larry Hagman, just because of Jeannie

good luck, Dietmar


 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!