Unbekanntes Halbautomat Feuerzeug

03.06.2017 11:48
avatar  Seb
#1
avatar
Seb

Hallo zusammen,

Vor kurzem erhielt ich eine besondere Feuerzeug. Dies ist das erste Mal, dass ich es sehen kann.
Es hat keine Markierungen.
Wie Sie sehen können, hat es eine Sicherheitsschraube am Zündhebels die unbeabsichtigte Zündung zu verhindern ...

Jemand hat eine Idee, Patent oder etwas anderes ?! : ... Danke!

I just received a particular lighter. This is the first time I can see it.
It doesn't have any markings.
As you can see, it has a safety screw on the actuator to prevent the accidental ignition...

Somebody has a idea, patent or something else?! : ...Thanks!

Bildanhänge
imagepreview

img_4387.jpg

download

imagepreview

img_4388.jpg

download

imagepreview

img_4389.jpg

download

imagepreview

img_4390.jpg

download

imagepreview

img_4391.jpg

download

imagepreview

img_4392.jpg

download


Aufgrund eingeschränkter Benutzerrechte werden nur die Namen der Dateianhänge angezeigt Jetzt anmelden!

 Antworten

 Beitrag melden
04.06.2017 11:29
avatar  Joe
#2
avatar
Joe

Hi Seb

Das Stück habe ich auch noch nie gesehen
Das einzige was mir dazu einfallen würde, ist Quercia der eine Sicherungsschraube patentieren ließ

I've also never seen this lighter
The only one idea is Quercia, he patented a lock screw

[attachment=0]Schraube.JPG[/attachment]
According to the present invention, the enlarged end iof this, rod which 'as a 75 general rule serves to operate or control the oscillation is replaced by an arm 14 having associated therewith an enlarged end furnished with an inner screw thread through which screws a screw 80 threaded rod furnished with a milled head 15. When the rod is screwed down, which is done when the lighter is closed, the extremity of the screw butts in the bottom of a small cup-like recess 16 pro- 8 5 vided in the body 1, all oscillation of the lever is thus prevented and as a consequence the cover is locked. Tl'o make use of the lighter again, it is sufficient partially to unscrew the screw 15, the total 90 withdrawal of the said screw being preferably prevented by any suitable means for instance by roughening the lower threads. After this loosening pressure is applied to the head so as to cause the 95 hook to oscillate or swing over. The cover 6 then springs up automatically and the spark is projected on to the wick -which it ignites.


Beste Grüße, Joe

Bildanhänge
imagepreview

schraube.jpg

download


Aufgrund eingeschränkter Benutzerrechte werden nur die Namen der Dateianhänge angezeigt Jetzt anmelden!

 Antworten

 Beitrag melden
04.06.2017 11:58
avatar  Seb
#3
avatar
Seb

Hi Joe,

Danke für deinen Beitrag. Ich weiß nicht, ob diese Art von Sicherheit patentiert wurde ...
Es gibt eine ähnliche Sicherheit auf dem "Mecanic" von Leresche.
Der Beleuchtungsmechanismus ähnelt dem "Triumph" von Müller & Grünstein ...

thanks for your contribution. I don't know if this kind of safety has been patented...
There is a similar safety on the "Mecanic" of Leresche.
The lighting mechanism is similar to the "Triumph" of Müller & Grünstein...

Dateianhänge
  • gb372099mullerampgrunstein.pdf

Aufgrund eingeschränkter Benutzerrechte werden nur die Namen der Dateianhänge angezeigt Jetzt anmelden!

 Antworten

 Beitrag melden
06.06.2017 15:17
#4
avatar

Hi zusammen,

das war auch mein erster Gedanke, als ich den Tank und die Zündsteinführung gesehen habe -> Müller & Grünstein!

Interessantes Stück! Was soll es kosten ...

Grüsse

Wilhelm


 Antworten

 Beitrag melden
06.06.2017 18:48
avatar  Seb
#5
avatar
Seb

Hallo Wilhelm!

Was soll es kosten?...5€ auf dem Flohmarkt !


 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!