Hello from Baltimore

05.09.2013 07:10
avatar  Eldon
#1
El

My name is Eldon. I live in Baltimore in the United States. I collect lots of different styles of lighters and am especially interested in European lighters. There is very little information about lighters from Europe in the U.S., so I have joined this form hoping to learn more about lighters in my collection. I am only able to speak English, so I am reading topics and posting using Google Translate. I apologize if it is difficult to understand my messages.

Mein Name ist Eldon. Ich lebe in Baltimore in den Vereinigten Staaten. Ich sammle viele verschiedene Arten von Feuerzeugen und bin vor allem in europäischen Feuerzeuge interessiert. Es gibt sehr wenig Informationen über Feuerzeuge aus Europa in den USA, so habe ich diese Form trat der Hoffnung, mehr über Feuerzeuge in meiner Sammlung zu lernen. Ich bin nur in der Lage, Englisch zu sprechen, so lese ich Themen und Buchung über Google Translate. Ich entschuldige mich, wenn es schwierig ist, meine Botschaften zu verstehen.


 Antworten

 Beitrag melden
05.09.2013 08:48
avatar  andrea
#2
avatar

Hallo Eldon,

herzlichen willkommen in Forum. Es ist wirklich schon wenn auch Leute nicht aus Deutschland an den Forum teilnehmen.
Ich bin mir sicher, dass Du hier einige Informationen finden wirst und ich bin bereits auf einige deine Schätzte gespannt.

Gruß
Andrea


 Antworten

 Beitrag melden
05.09.2013 09:39
avatar  Mylflam
#3
avatar

Hi Eldon,
from Offenbach / Germany the best regards to Baltimore / U.S.A. !
Hopefully you'll find lot of informations about lighters from Europe.If you want to know something about Mylflam, you can ask me every time .
Greetings
Matthias


 Antworten

 Beitrag melden
05.09.2013 09:47
#4
avatar

Hallo Eldon

willkommen bei den deutschsprachigen Feuerzeugsammlern …
Hoffentlich kannst du uns bald einige Raritäten aus den Tiefen deiner "Smoking Lounge" zeigen.
Viel Spaß hier beim Lesen …

Gruß Franz


 Antworten

 Beitrag melden
05.09.2013 10:58
avatar  mr.de
#5
avatar

Hello Eldon,

nice that you made it here!

Hope you will find a lot of information.

You have great lighter shows in the US!!

I loved the shows in Vegas ..... The lighter shows 10 years ago where very very big!

all the best


 Antworten

 Beitrag melden
05.09.2013 15:00
#6
avatar

Hello Eldon,

nice to meet you here at the Lighterclub again.

I think, you can find here a lot about European-lighters.

Greetings collectors

Wilhelm


 Antworten

 Beitrag melden
05.09.2013 15:31
avatar  Eldon
#7
El

Thank you all very much! For many years -- I have gotten used to asking the question about European lighter and receive the answer "I do not know". It is very exciting to finally be able to exchange information and ideas with other collectors who are knowledgable about about lighter that are interesting to me!

When I post to the forum, is it best for me to post in English and a German translation?
------------
Ich danke Ihnen allen sehr! Seit vielen Jahren - ich habe auf die Frage über die europäische leichter gewöhnt und erhalten die Antwort "Ich weiß nicht". Es ist sehr aufregend, endlich in der Lage sein, Informationen und Ideen mit anderen Sammlern, die kenntnisreich über etwa leichter, die für mich interessant sind auszutauschen!

Als ich im Forum posten, ist es am besten für mich, in Englisch und einer deutschen Übersetzung senden?


 Antworten

 Beitrag melden
05.09.2013 15:38
avatar  andrea
#8
avatar

Hi Eldon,

if it's not too much effort I would suggest that you continue with both languages.

Thanks
Andrea


 Antworten

 Beitrag melden
05.09.2013 17:38
avatar  Seb
#9
avatar
Seb

Hi Eldon,

Welcome to the forum! It's good to have people from all the world! Maybe could I help you for the French lighters!

best regards.


 Antworten

 Beitrag melden
06.09.2013 02:03
avatar  Eldon
#10
El

I am happy to continue posting in both languages, I only wish I had the foresight to study French and German in school.

Thank you to everyone is has already offered help to me. Please help me understand proper forum etiquette. Should I contact members directly who have kindly offered help to me? Or is it better to post a topic that all members can read and reply to?

Sorry for all of these questions. Because of my language barrier, I want to make it easy for other members to communicate with me.


******* Ich freue mich, weiterhin Entsendung in beiden Sprachen, ich wünschte nur, ich hatte die Weitsicht, um zu studieren Deutsch und Französisch in der Schule.

Vielen Dank an alle wird bereits angeboten helfen mir. Bitte helfen Sie mir zu verstehen, geeignete Forum Etikette. Sollte ich Mitglieder kontaktieren direkt die freundlicherweise angeboten haben helfen mir? Oder ist es besser, ein Thema, dass alle Mitglieder können lesen und schreiben, um zu antworten?

Sorry für all diese Fragen. Wegen meiner Sprachbarriere, ich möchte es einfach für andere Mitglieder, mit mir zu kommunizieren. : D


 Antworten

 Beitrag melden
06.09.2013 09:24
avatar  DerRalf
#11
avatar

Hi Eldon,

just post your questions in the Forum, so you will probably get more answers .

This is a "Little", but very helpful community.

Cheers,
Ralf


 Antworten

 Beitrag melden
06.09.2013 12:03
#12
avatar

Hallo Eldon,
auch von mir ein herzliches Willkommen und viel Freude an dem Forum.

Wenn Du Fragen oder Anregungen hast, ist es am Besten das ganze Forum anzuspechen.
Die Übersetzungsprogramme funktionieren auch ganz gut. Also mach gerne zweisprachig weiter.

Hi Eldon,
also from me a warm welcome and enjoy the forum.

If you have any questions or suggestions, pitches it to the whole forum is best.
The translation programs also work quite well. So happy to go on bilingual.


 Antworten

 Beitrag melden
06.09.2013 18:00
avatar  Hesse
#13
avatar

Hi Eldon.

Welcome in our small community.

Please don't hesitate to ask your questions concerning european lighters.
If someone owns some informations you'll get an answer for sure.

Best regards
Hesse


 Antworten

 Beitrag melden
06.09.2013 19:55
#14
avatar

Hallo Eldon,
Herzlich Willkommen im Lighterclub.
Ich hoffe dir gefällt es hier gut und wirst auch einige Fragen beantwortet bekommen.
Hier ist der Lighterclub Number one of european lighter.
Da mein englisch nicht so gut ist, würde ich die zweisprachigen Beiträge bevorzugen, Danke.

Gruß Hartmut


 Antworten

 Beitrag melden
07.09.2013 10:01
avatar  Kay
#15
avatar
Kay

Hello Eldon,

welcome to the club - I hope you get the informations, you`re searching for and maybe you can help us with questions about US-Lighters.

Have fun


 Antworten

 Beitrag melden
03.11.2013 19:46
avatar  Vlad
#16
avatar

Hallo Eldon!

Willkommen zu diesem großen Forum von meiner Seite: thumbup: Es ist genau richtig für die europäische Feuerzeuge, sind Deutschland und Österreich 100% abgedeckt;)

Ich weiß, es ist altes Thema, aber ich musste einfach hallo zu einem Freund sagen: wave:

Mit freundlichen Grüßen,
Vlad

Hello Eldon!

Welcome to this great forum from my side It is right place for European lighters, Germany and Austria are 100% covered

I know it is old topic but I just had to say hello to a friend

Kind regards,
Vlad


 Antworten

 Beitrag melden
09.11.2013 15:43
avatar  Eldon
#17
El

Thank you Vlad, I agree with you. I feel I have learned a lot about so many lighters in my collection in such a short period of time. It is wonderful there are so many "lighter detectives" on this forum who share their research! .......... Danke Vlad, ich stimme Ihnen zu. Ich glaube, ich habe viel gelernt über so viele Feuerzeuge in meiner Sammlung in einem so kurzen Zeitraum. Es ist wunderbar, es gibt so viele "leichtere Detektive" auf diesem Forum, die ihre Forschung zu teilen! : clap:


 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!